Ustream és IBM – Magyar startup a világ színpadán
A Ustream sikertörténete nem ért véget az élő videóstreaming piac meghódításával. 2016-ban a globális technológiai óriás, az IBM felvásárolta a céget, ami új távlatokat nyitott mindkét fél számára. Ez az üzlet egyértelműen jelezte, hogy a magyar startup elérte azt a globális szintet, ahol a világ legnagyobb vállalatai is felfigyeltek rá.
Az IBM felvásárlás: Stratégiai lépés mindkét fél számára
Az IBM érdeklődését a Ustream gyors növekedése és technológiai innovációi keltették fel. Az akvizíció értéke a hírek szerint 130-150 millió dollár között mozgott, ami az egyik legnagyobb tranzakciónak számított a magyar startupok történetében. Az IBM éppen akkor alakította meg új üzletágát, a Cloud Video Services-t, amelynek célja az volt, hogy a vállalati ügyfelek számára fejlett, felhőalapú videós megoldásokat kínáljon. A Ustream technológiája és tapasztalata tökéletesen illeszkedett ebbe a stratégiába.
A felvásárlás után a Ustream technológiáját beépítették az IBM felhőalapú videós szolgáltatásaiba, és a cég új korszakba lépett. A budapesti fejlesztőcsapat kulcsfontosságú szerepet játszott az új projektekben, és "IBM lab" státuszt kapott, ami lehetőséget adott a magyar mérnököknek, hogy világszínvonalú fejlesztéseken dolgozzanak. Érdekesség, hogy az Év Design Irodája Kategóriában 2014-ben dobogós helyen végzett az itteni iroda.
A jövő: Innováció az IBM erőforrásaival
A Ustream nemcsak megőrizte eredeti szellemiségét, hanem az IBM globális hálózata révén még szélesebb körben tudta terjeszteni innovatív megoldásait. Az IBM beépítette a Ustream technológiáját a Bluemix fejlesztői rendszerbe, amelyen keresztül a vállalatok egyszerűen kezelhettek videós szolgáltatásokat. A felhőalapú megoldások és a valós idejű videós technológia egyre fontosabb szerepet kapott a nagyvállalatok életében.
A budapesti csapat továbbra is központi szerepet játszik az IBM videós platformjainak fejlesztésében. Az innováció, amely a Ustreamet híressé tette, most egy globális vállalat erőforrásaival párosul, és így még nagyobb sikereket érhet el.
Az egyik legújabb közös fejlesztésük a valós idejű adatgyűjtés és elemzés a videós tartalmakhoz. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok azonnali visszajelzést kaphatnak arról, hogy a nézők hogyan reagálnak a közvetítésekre, mennyire elkötelezettek, és milyen részletekre figyelnek. Ez segít abban, hogy a vállalatok hatékonyabban kommunikáljanak a közönségükkel, és személyre szabottabb tartalmakat hozzanak létre.
A mesterséges intelligencia szerepe a videós megoldásokban
A Ustream és az IBM együttműködése egyre nagyobb szerepet szán a mesterséges intelligenciának. A fejlesztőcsapat ma már olyan eszközökön dolgozik, amelyek képesek automatikusan felismerni és osztályozni a videóban szereplő tartalmakat, így a vállalatok könnyebben kereshetnek vissza videós archívumaikban, vagy azonnal kiemelhetik a legfontosabb részeket egy élő közvetítésből. Ez a technológia például nagy segítséget nyújt konferenciák, sportesemények vagy akár üzleti prezentációk során.
Ugyan Fehér Gyula 2019-ben kiszállt a cégből, hogy Pistyur Verával, a Bridge Budapest vezetőjével közös befektetőcéget alapítson (Oktogon Ventures),de az általa alapított Ustream története tökéletesen példázza, hogyan válhat egy magyar startup nemzetközileg elismertté. Fehér Gyula és csapata nemcsak világszinten írtak történelmet, de inspirációt nyújtanak mindazoknak, akik hisznek abban, hogy a magyar kreativitás a legnagyobb piacokon is megállja a helyét.